ÚVOD

  • Je odpovědností každého závodníka, aby byl přítomen a věnoval pozornost při setkání jezdců (rozprava) a věděl o pravidlech v závodě.
  • V případě, že závodník zmešká setkání jezdců, je povinností závodníka, aby byl informován, nikoliv odpovědností organizátora akce ujistit se, že je informován.
  • Povinností závodníka je aby byl včas na startu před kvalifikační a battlovou jízdou. Opakované vyzývání může vést k diskvalifikaci.
  • Respektujte informace o pravidlech a případné otázky ostatních závodníků. I když o pravidlech všechno víte, existují lidé, kteří to nevědí.

VÝSLEDKY A ŠAMPIONÁT

  • O konečném umístění v závodě rozhodují výsledky pavouka viz oddíl BATTLY.
  • Jezdci na 5-8 místě mohou o konečné umístění bojovat v battlech, pokud tak rozhodne organizátor. Jinak o jejich pořadí rozhoduje umístění v kvalifikaci.
  • O pořadí jezdců v rámci 9-16 místa a 17-32 místa rozhoduje pouze umístění v kvalifikaci.
  • Po skončení závodu bude umístěna výsledková listina na stránku příslušného závodu.
  • Podle umístění budou závodníkům v TOP 32 přiděleny body do šampionátu podle následující tabulky (zdroj: úprava Drift Masters Europe):
  • Po odjetí kol budou vyhlášeni 3 nejlepší jezdci s nejvyšším počtem získaných bodů.
  • V případě shodného počtu bodů u dvou a více jezdců rozhoduje o pořadí nejlepší získané umístění, případně jejich počet.

KVALIFIKACE

  • Pořadí kvalifikace bude určovat pořadatel daného závodu. Jezdci, kteří nejsou v pořadí šampionátu budou seřazeni dle úvahy pořadatele.
  •  Jedou se 3 kvalifikační jízdy formou eliminace.

    V 1. kvalifikační jízdě postupuje prvních 16 jezdců automaticky do výběru TOP32 a dále už tito jezdci nejedou další kvalifikační jízdu.

    V 2. kvalifikační jízdě postupuje prvních 8 jezdců, kteří už nejedou další kvalifikační jízdu.

    Ve 3. kvalifikační jízdě postupuje prvních 8 jezdců.

    Pričemž výsledky z 2. a 3. jízdy neovlivňují výsledek 1. jízdy a výsledky ze 3. jízdy neovlivňují výsledky 2. jízdy.     

  • Pokud jezdec po startu udělá chybu v bezpečné zóně (safe zona), má nárok na opakování startu, ovšem pouze 2x (3 pokusy). Save zona bude určena pořadatelem při rozpravě.
  • Každá kvalifikační jízda bude hodnocena ve dvou kategoriích - DRÁHA a STYL.
  • Maximální možné skóre je 100.
  • DRÁHA bude bodována v určených vyznačených zónách.
  • Jeden rozhodčí hodnotí zóny (úhel v dané zóně, hloubku projeté zóny)
  • STYL je posuzován po celou dobu kvalifikační jízdy (úhel, přechody, čistota, realistický přehoz, agresivita).
  • Jezdci jsou následně řazeni podle jízdy, ve které dosáhli vyššího bodového ohodnocení.
  • V případě stejného počtu bodů v kvalifikační jízdě u dvou, či více jezdců určuje pořadí jejich druhá (horší) kvalifikační jízda.
  • Pokud se skóre jezdců shoduje i ve druhé jízdě, mohou rozhodčí od každého soutěžícího žádat dodatečnou kvalifikační jízdu.
  • Havárie, vyjetí z dráhy, přetočení, nebo mechanická porucha bude mít za následek automatickou NULU bodů pro kvalifikaci. Nulové hodnocení závodník obdrží i za narovnání (v místě, kde by mělo být vozidlo v driftu), opposite drift (opačné vytočení kol než je logika řízeného smyku na daném místě) a také za unchaseable jízdu (jízdy kterou by případný chaser nedokázal následovat nereálné uhly, nelogičnost stopy).
  •  V případě, že jezdec získá v kvalifikační jízdě 0 bodů, nemá nárok postoupit do výběru do TOP32 a to v jakémkoliv kvalifikačním kole. Toto platí i za předpokladu, že se nezaplní požadované množství jezdců. Neobsazená místa budou tedy doplněna BYE RUN.

ROZHODČÍ

  • Hodnotí vjezd, příjezd a výjezd na zónách.
  • SledujÍ úhel driftu a vzdálenost od mantinelu.
  • Při bodování zohlední i vjezd a výjezd ze zóny.
  • Při bodování zohlední i projetí zónou v pěkném úhlu a v minimální vzdálenosti od mantinelu.


  • Hodnotí celkový dojem z jízdy.
  • Rychlost jízdy.
  • Ideální stopu.
  • Rychlost přehozu auta.
  • Plynulé a ustálené vytočení předních kol. (bez minimální korekce)
  • Agresivita
  • Použití ruční brzdy v místě kde by měla/neměla být použita
  • Linie dráhy (stopa), zony, brzdná místa/zóny budou vysvětleny při rozpravě.

BATTLY

  • Rozřazení do TOP 32 ve dvou skupinách po 16 určuje pořadí z kvalifikace, viz obrázek (zdroj: Drift Masters Europe):

  • Každý battle se skládá ze 2 jízd. závodníci střídají Leading a Chasing. Jezdec na pozici "1" bude vždy první (LEADER)
  • Pokud jeden z jezdců udělá chybu v bezpečné zóně, má nárok na opakování startu, ovšem pouze 2x (3 pokusy). Pokud dojde opakované chybě jednoho z jezdců je jízda braná jako odjezá a hodnocena 10:0 v neprospěch jezdce který chybu udělal.
  • Battly budou posuzovány v souladu s uvedenými pravidly.
  • Rozhodčí hodnotí souboj jako celek.
  • Rozhodčí mají 10 bodů na jednu jízdu, které se rozdělí daným poměrem mezi soupeřící jezdce (např. 10:0, 8:2)
  • Vítěz každého battlu postoupí do dalšího kola. Poražený je vyřazen ze soutěže.
  •  V případě, že jízda obou jezdců je vyrovnaná, můžou rozhodčí vyzvat k opakovaní jízdy tedy OMT. ovšem pouze 2x tedy celkem 3 jízdy. Pokud je i 3. jízda nerozhodně,
  • V případě Bye Runu (závodník nemá soupeře), Závodní jede jízdu v kvalifikačním stylu aby prokázal schopnost vozidla i svou jet ostrý battle, a to alespoň 1/3 tratě nemělo by docházet k "vypouštění" jízdy. Tato jízda není bodově ohodnocena.
  • V případě vysokého počtu závodníků, kteří nemají soupeře (např. méně, než 25 závodníků jede Top 32), můžou rozhodčí pro zrychlení soutěže v prvním kole namísto Bye Runů udělit závodníkům Free Pass (automatický postup do dalšího kola).

LEADER

  • Simuluje při své jízdě jízdu kvalifikační
  • Všechny vyznačené zóny by měly být zcela protnuty
  • Vedoucímu vozu je povoleno jedno kolo mimo trať. Více než jedno kolo je považováno za havárii.
  • LEADER MUSÍ odstartovat na zelené světlo, či povel "start". Dříve ne!!! Tři špatné starty budou mít za následek DISKVALIFIKACI.
  • Extrémní změny rychlosti a úhlu mohou být považovány za "unchaseable" a budou mít za následek MINUSOVÉ BODY pro LEADERA.

CHASER

  • Následuje dráhu LEADERA.
  • Udržujte těsnou blízkost vedoucího vozu (LEADERA) a sledujte linii nastavenou vedoucím vozem.
  • Blízkost má přednost před odpovídajícím úhlem. Ovšem NEDOSTATEČNÝ ÚHEL znamená mínusové body.
  • Plusové body při projíždění vyznačených zón.
  • CHASER NESMÍ zasahovat do linie pohybu LEADERA.
  • Přední kola CHASERA se nesmí dostat na úroveň nebo před přední kola LEADERA.
  • Pravidlo zeleného startovního světla se na CHASERA NEVZTAHUJE (tzn. chaser může vystartovat kdykoliv, při výjezdu ze safe zóny však již musí být zařazen za leadera).
  • CHASER by nikdy neměl předjet LEADERA, pokud se LEADER neotočí nebo nehavaruje.
  • V případě velké mezery mezi leaderem a chaserem způsobené nedostatečnou rychlostí ze strany chasera může být battle brán jako inactive chase a hodnocen 10:0 (K tomuto muže docházet i v případě druhých jízd, kdy jeden ze závodníků udělá zásadní chybu při první jízdě a při druhé jízdě by jeden ze závodníků jízdy vypustil, ponechal si velkou mezeru atd. - cílem chasera je vždy vytvářet tlak na vedoucího jezdce).

STYL při BATTLU

  • Agresivní, realistický pohyb během duelu získá vyšší stylové body (Leader a Chaser).
  • Těsný přechod - (PŘEHOZ) oceněny vyššími stylovými body (pouze Chaser).
  • LEADER snahou o velkou rychlost vytvořit si mezeru mezi svým vozem a vozem chasera a následné neprojetí vyznačených zón (ZÍSKÁVÁ MÍNUSOVÉ BODY)
  • LEADER, který si naopak velkou rychlostí vytvoření náskok od CHASERA, projede vyznačené zóny, získává maximální stylové body.

KONTAKT MEZI VOZIDLY

  • Kontakt je POVOLEN, pokud není ovlivněn směr nebo pohyb LEADERA v jeho jízdě.
  • Pokud LEADER náhle zpomalí, nebo způsobi kolizi MIMO ZÓNU (vybrždění), bude LEADER hodnocen "0".
  • Pokud se LEADER přetočí a způsobí kolizi, bude jízda hodnocena "0".
  • Pokud se LEADER zastaví a způsobí kolizi, bude jízda hodnocena "0".
  • V těchto případech CHASER není povinen dokončit jízdu.
  • Pokud CHASER způsobí kontaktem havárii chasera, bude jeho jízda hodnocena "0".
  • Pokud CHASER nenechá při přehozu dostatečný prostor pro LEADERA a blokuje tím jeho jízdu, bude jeho jízda hodnocena "0".
  • V těchto případech LEADER není povinen dokončit jízdu.
  • Pokud k havárii, nebo zablokování dojde kombinací chyby obou závodníků, je jízda hodnocena "5:5".
  • V případě, že rozhodčí nejsou schopni jednoznačně určit viníka kontaktu a nedojde ani k "vynulování" jednoho ze závodníků v druhé jízdě, je celý battle opakován (OMT).

OHRANIČENÍ TRATĚ

  • Jasně vyznačeno (bariéry, kerby nebo čáry na zemi).
  • LEADER má povoleno vyjetí jedním kolem mimo vyznačenou hranici na vyznačené trati.

  • Dvě nebo více kol mimo hranice u LEADERA je považováno za havárii (bude jízda hodnocena "0").
  • CHASER může vyjet mimo vyznačenou trať, pokud je v těsné blízkosti a kopíruje LEADERA.
  • Kontakt traťové bariéry, KTERÝ MÁ ZA NÁSLEDEK ZMĚNU SMĚRU, VYBOČENÍ, PŘETOČENÍ, bude považováno za havárii.
  • Přejetí kerbu je povoleno, toto bude vysvětleno při rozpravě.
  • Kontakt s bariérou na trati, které NEMAJÍ ZA NÁSLEDEK ZÁSADNÍ ZMĚNU SMĚRU, VYBOČENÍ, PŘETOČENÍ, tzv. mírný kontakt, bude hodnoceno snížením bodování stylu.
  • Kontakt s bariérou na trati, které NEMAJÍ ZA NÁSLEDEK ZMĚNU SMĚRU,VYBOČENÍ, PŘETOČENÍ, (Wall Kiss) bude považováno za maximální STYLOVÉ BODY.

BATERIE, MECHANICKÝ STAV, OPRAVY, ÚDRŽBA atd.

  • Nízký stav baterie nebo mechanická porucha NENÍ platným důvodem pro restartování. Automatická ztráta kola (Toto platí pokud už byla jízda odstartována).
  • Závodník má právo na jeden Competition time-out (tedy jednu pauzu na opravu, výměnu baterie), toto je pouze jednou za závod a čas na opravu je 5min, čas běží od prvního požadavku smerem k rozhodčím. Toto lze aplikovat jen před započetím kvalifikační či battlové jízdy.
  • Výměna baterií Je povolena při čekání na další battle.
  • Mechanické opravy JSOU povoleny při čekání na další battle. (Auto může být před návratem na trať povoláno na opakovanou technickou kontolu).
  • Výměna pneumatik po zahájení soutěže NENÍ POVOLENA.
  • Nelze provést změnu karoserie v závodě.
  • Přidávání nebo vyjímání předmětů do/z vozu není po zahájení soutěže povoleno, tj. Redukce hmotnosti (Auto může být před návratem na trať povoláno na opakovanou technickou kontolu).

SPECIFIKACE PODVOZKU

  • KAŽDÉ AUTO MUSÍ MÍT PNEUMATIKY S URČENOU SPECIFIKACÍ.
  • Úprava, broušení, odírání pneumatik na jiném povrchu není povoleno.

  • Jsou použity 4 shodné pneu na kolech. kombinace různých pneu je zakázána.
  • Měřítko musí být 1/10.
  • Všechny podvozky musí být RWD.
  • Osvětlení je povolené. Rozhodčí mohou požádat, aby bylo odpojeno, pokud je rušivé.
  • Extrémní vyřezání karoserie zejména v zadní části není povoleno. Zadní část vozu by se neměla vejít nad svodidlo nebo hrazení (tedy vyřezání 5-6cm).
  •  Kola měřeno od okraje pneumatiky k hornímu vnějšímu okraji blatníku ( lemu, fendru) kola vyčnívají max 5 mm
  • Omezení výkonu regulátoru turbo, boost je na pořadateli závodu, ten se zavazuje ke včasné informaci o tomto omezení dopředu.
  • Pokud není oznámeno, je závod brán jako bez omezení výkonu regulátoru.
  • Povoleny jsou pouze elektromotory.
  • Motory - povoleny jsou stejnosměrné (brushed) i střídavé (brushless) motory s počtem závitů ( cívek ) 10,5t až 13,5t.
  • Všechny elektrické ovládací prvky, které řádně fungují, jsou schváleny.
  • Jsou povoleny regulátory se zpětným chodem (zpátečka).
  • Modely s polohou regulátoru za zadní nápravou jsou povoleny.
  • Modely s polohou motoru za zadní nápravou jsou povoleny.
  • Povoleny jsou baterie se 6 články nebo 7,2 V (NiCd, NiMH).
  • 2S - LiPo, LiHV, LiFe baterie jsou povoleny.
  • Kapacita balení není omezena.
  • Z důvodu bezpečnosti proti požáru smí být baterie nabíjeny pouze v "bezpečnostních pytlech" (safety bag). Každý závodník je zodpovědný za bezpečnost při nabíjení a manipulaci se svými bateriemi.

Regulace níže NEBUDOU pro rok 2024 striktně vyžadovány. Avšak tato pravidla mohou být vyžadována na zahraničních závodech, proto je zde zanecháváme aby vaše vozidlo mohlo být upraveno podle evropských standardů.

  • Kovové nárazníky nejsou povoleny mimo karoserii.
  • Rozvor - Min. 240mm / Max. 275mm.
  • Celková šířka včetně karoserie - max. 230mm.
  • Celková délka včetně karoserie - max. 490mm.
  • Maximální výška jakékoliv části vozu / spoileru - 150 mm.
  • Výčnělky na zadní části karoserie nesmí překročit 25 mm (včetně spoileru).
  • Všechny části karoserie musejí být napevno, Sundavací části karoserie na magnety nejsou pro závod povoleny (z důvodu možné odpadávání při závodě).
  • Celkové upevnění karoserie pomocí magnetů je povoleno.
  • Přední nárazník - Maximální výška měřená od povrchu ke spodní části panelu
  • 20 mm.
  • Zadní nárazník - Maximální výška měřená od povrchu k dolní části panelu 25mm.
  • Tmavě zbarvená kolečka JSOU povolena. Rozhodčí může vyžadovat namalování/polepení značení na disku kola v kontrastní barvě.
  • Zvukové efekty nejsou povoleny.
  • Hmotnost podvozku elektronikou, koly, karoserií a kompletním vybavením potřebným k jízdě musí být minimálně 1300g
  • Maximální rozložení hmotnosti modelu popsané je 35/65 % v poměru hmotnosti přední části modelu k hmotnosti zadní části modelu.
  • Modely s baterií za zadní nápravou nebudou do soutěže připuštěny.

ZÁVĚREM

  • Závodník musí mít přednost před diváky a neaktivními řidiči.
  • Rozhodčí mají vlastní oddělené místo. Vstup pouze na vyžádání nebo konzultaci s rozhodčím.
  • V průběhu závodu není POVOLENO VSTUPOVAT NA TRAŤ, pokud není dovoleno pořadatelem rozhodčím.
  • Pokud řídíte, neexistuje žádný způsob, jak byste mohli vidět vše, co vidí ROZHODČÍ.
  • Pokud s verdiktem nesouhlasíte, MUSÍTE SE ZEPTAT OKAMŽITĚ. Neexistuje žádný způsob, jak by si rozhodčí mohli vzpomenout na specifika poté, co sledovali dalších 30 závodníků. Rozhodní se zavazuje po vznesení tohoto požadavku a řádnému vysvětlení bodování/rozhodnutí.
  • Stěžování si mimo závod nebo po odjetí celého závodu není přátelské ani akceptovatelné.
  • Každý rozhodčí je odhodlán posuzovat bez předpojatosti a pochází z různých týmů ci závodníkům jako jednotlivci.
  • Byla vaše jízda bodována jinak, než je vaše představa? Požádejte o vysvětlení.
  • Nezapomeňte, že ROZHODČÍ dělají to nejlepší, co mohou. Jsou to jen lidé. Berte jejich rozhodnutí a posuzování.
  • Opakovaný nesouhlas, zejména vulgárně, může vést k DISKVALIFIKACI.
  • Jeden protest se může týkat pouze jednoho soutěžícího / vozu.
  • Soutěžící mají 2 minuty na podání protestu od okamžiku rozhodnutí porotou (dojetí kvalifikační jízdy, batllu).
  • Protesty jsou vyřizovány průběžně v pořadí, v jakém byly přijímány.
  • Protesty posuzuje porota, proti jejímuž rozhodnutí se nelze odvolat.
  • V případě akceptování protestu následuje opakování jízdy.